RE: šum diodového směšovače

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Březen 13 20:26:25 CET 2019

Zdravim,

Ak nemate schemu tazko odpovedat.
V radare od ramsey je na vystupe tranzistor, ten je zdrojom 1/f sumu
a okrem neho je zdrojom 1/f sumu aj dioda.  1/f je uplne vsade, aj v rezistoroch
Preto sa v normalnych dizajnoch zosiluje na MF prave koli 1/f.
Cize povedal by som, ze je to tam by design :)

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláda Andel
Sent: Wednesday, March 13, 2019 5:07 PM
To: konfera
Subject: šum diodového směšovače

Dobrý den,

hraju si s radarovým modulem RSM1650. Předpokládám že má jen jeden tranzistor v oscilátoru a diodový směšovač v přijímači. Tak nějak jsem předpokládal, že když přijímač neobsahuje zesilovač, nebude produkovat ani šum a očekával jsem jen tepelný šum. Po projití pár datasheetů nízkošumových operáků jsem konstatoval, že pod 1 KHz až pod 100 Hz se nehorázně zvedá šum u všeho a na vstup jsem dal JFET 2SK209. Destičku jsem osadil, v pásmu 10-300 Hz jsem naměřil vstupní šum cca 0,8 uV. Pak jsem připojil radárek a šum se zvednul skoro o 20 dB. Našel jsem nějaké doporučené zapojení a tam zjevně šum neřeší, používají docela obyčejný operák.

http://www.netzmafia.de/skripten/hardware/Datenblaetter/Movement/Hygrosens_Radar_Sensor_Application_RSM1650.pdf

Citlivost toho čidla nic moc, ale předpokládám že buď je ten směšovač už z výroby špatný, nebo jsem ho neopatrnou manipulací zničil. Píšou tam že na výstupu je DC napětí mezi -0,3 až 0,3V a já tam mám skoro 0,5V. někde jsem našel že překážka (člověk) v metrové vzdálenosti udělá signál 300uV. No asi jo, ale všechno co je dál, nebo mimo směr, se utápí v šumu.

Takže od toho nemám čekat žádné zázraky? Zkusil bych koupit ještě jeden modul, jestli bude lepší.

Anděl

[https://ipmcdn.avast.com/images/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>

Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>