Programovani ARM, bylo prepinani seriovek

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Středa Březen 13 15:27:39 CET 2019

Ještě bych zde do komunity předal jedno varování...

Měli jsme schůzi se zástupci ST, protože jsme jako jedni z prvních
narazili na problém zpětného "kopnutí" u A/D na STM32F1 řady. Řešení
tohoto problému jsme sice nedostali, řekli nám tehdy že A/D mají
koupené, ale....

Některé funkce jsme nepoužívali z jejich knihovny, ale kvůli rychlosti
(motor control) jsme v přerušení přistupovali přímo na registry. Byli z
toho dost odvaření a důrazně nás upozorňovali, že *ne všechny logicky
správné sekvence nastavení registrů vedou k fyzicky správnému chování
procesoru*.

Tedy když už chcete přistupovat k HW přímo bez jejich knihovny, dostali
jsme instrukci ať kopírujeme/dodržujeme sekvence nastavení z jejich
knihoven. Pokud toto nedodržíte, může být chování procesoru
nepředvídatelné a datasheet toto nepokrývá (nepočítá se při složitosti
procesoru s přímým střílením hexačísel do registrů).

Jak moc je to vážné varování jsem se nikdy nedozvěděl, ale neměl jsem
potřebu se mu zbytečně protivit a ctím to dodnes i u konkurenčních
procesorů. Jak víte v oblasti pohonů končí chyby hromádkami drahého uhlí.

Martin