přepínání sériovek

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Březen 12 21:21:39 CET 2019

Ahoj vespolek,

mám takovou představu, že bych si udělal desku, která se bude tvářit
jako Arduino (Nano/Uno R3), bude na ní atmega s arduino boot loaderem a
usb-serial převodníkm (třeba ftdi) pro nahrávání kódu z Arduino IDE.
Zároveň ale potřebuji sériový port používat jinde (komunikace po RS485).
Proto jsem si naplánoval, že budu sériový port "přepínat".
Představa je taková, že Tx z procesoru připojím na Rx obou převodníků
(max485 i ftdi). Problém je opačná strana, Tx z převodníků musím
přepínat do jednoho Rx na procesoru.

Naplánoval jsem si na to jednu 7400, kterou použiji jako přepínač. Pokud
je přítomno Vbus (je připojeno USB), tak se port přepne na ftdi a bude
se očekávat programování, pokud není tak se přepne na max485 a bude se
očekávat normální komunikace.

Vlastní přepínač si představuji zhruba takto:
http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=30033
(rychlost komunikace pro boot loader je 115200, rychlost pro 485 je 65000)

Mám něco špatně? Je nějaký jednodušší a lehčí postup?

Díky