ZENIT v elektronike 2019 zhrnutie

balu balu na k-net.fr
Pondělí Březen 11 22:51:19 CET 2019

Jano,

uz sa tesim na dalsiu listovicu, pac o tomto vzdy mozeme tliachat hodiny
:-))

Vymyslet sa da hocico... Uz sme to rozoberali - zadania su velmi zlozita
optimalizacna uloha. Veci musia spolahlivo fungovat, musi sa to stihnut
v danom case, musi sa to dat rychlo a objektivne vyhodnotit, musi to byt
ziakuvzodrne, musis na to mat peniaze, material a vybavenie, musis mat
mesiac casu aby si to vedel pripravit.

S programovanim sme mali dlhodobe problemy, ktorych charakter sem
nebudem pisat, ale mozeme rozobrat pri pive. Tak sme to evolucne
vyvinuli a spojili slovne zadany problem s programovanim a vseobecnym
tvorenim do novej discipliny. Takze ked sa na to buduci rok prislusny
spoluorganizator znova vysere, mam stale zadne vratka na ine zadanie...

Tento rok som odmietol znova stravit cele vianoce pripravou ovladacieho
programu (lebo mi s tym nikto nechce pomoct; nie je cas, manzelka, deti,
idu maturity, kolac v trube), tak som sa rozhodol pre zadania uplne bez
softwaru. Rocnik bol tematicky venovany diskretnej logike :-)

Studenti vraveli, ze ich velmi bavi stavat pristroje do domaceho
laboratoria. Na buduci rok uz mam vymysleny, prebereme v krcme. V ramci
komplexneho projektu by sme mohli dat postavit a naprogramovat
mikrokontroler s periferiou, ktoru druhy den pouzijeme v konstrukcii
toho pristroja.

Inspiroval ma ten student, ktoreho som tu mal pred 2 tyzdnami. Aj ked to
bolo v datasheete uplne zrozumitelne napisane a nakreslene, nevedel
vycitat ako naprogramovat dva registre cez SPI. A vravel, ze programuje
v C, ale paradoxne nevedel z dokumentacie funkcie (SPI.write() u
Arduina) pochopit, ze to posiela jeden byte (je to tam priamo napisane),
takze ked do argumentu strci 32-bitove cislo tak to nebude fungovat.
Myslim, ze vobec nikdy neprogramoval, ale asi si mysli opak...

b.