Zajimavost - komercne dostupne atomove hodiny

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Březen 11 19:54:29 CET 2019

Já se zeptám, k čemu je ten rubidiový normál pro běžného člověka dobrý...
Koupil jsem před pár lety  právě proto, že ty rubidia z Číny  (
FE-5680) byly špatné  double OCXO  MV89. Udělal na to krabičku, zdroj.
Na výstupu mám  příčkový krystalový filtr se 4 krystaly a proudový operák
LT1252.
Nastavil jsem to jednou podle SDH normálu v práci ,  a od té doby to sedí.
Občas to vezmu s sebou , porovnám a nikdy se to nerozjelo o víc než 0,04Hz.
Píšu si to pravidelně na spodek skříňky.
Samozřejmě je třeba to nechat běžet nějakou dobu aby se to ustálilo. Ale
nepozoruji za celou dobu  žádný vliv stárnutí, nikdy jsem to nemusel
dolaďovat.
Pak jsem narazil na Trimble hotový modul s GPS přijímačem a protože to bylo
za dobrou cenu, taky jsem si to taky  pořídil.
 To už nemám sice v bedýnce, ale kdykoliv to pustím, nechám
zasynchronizovat, tak
opět v porovnání s tím MV98  to sedí naprosto dokonale.
Když uvážím u toho Trimble modulu problém s GPS  ( anténa ) a u rubidia
spotřebu ( kdyby fungoval ) , jeví se mi ten double OCXO jako velmi slušná
alternativa pro jakékoliv další potřeby.

Existuje nějaká věc ( v ryze amatérské praxi ) , kde potřebuji přesnější
kmitočet, než 10MHz   se stabilitou na jednu desetinu Hz?  I po vynásobení
na 10GHz je to stále pouhých 100Hz...

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>