problemy s GSM modulom SIM900 mini

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Pondělí Březen 11 11:58:41 CET 2019

Dobry den,

kupil som si modul
https://www.aliexpress.com/item/WAVGAT-SIM900A-SIM900-MINI-V4-0-Wireless-Data-Transmission-Module-GSM-GPRS-Board-Kit-w-Antenna/32953399908.html
, pripojil k MCU (ATMega2560), zapojil Rx a Tx (cez odporovy delic na
3V3) a skusil s nim komunikovat. Nic. To ma nastvalo. Tak som vytiahol
zo suplika adapter na DSUB9, co mam k AVR Butterfly
(https://www.microchip.com/webdoc/avrbutterfly/images/connecttopc.jpg) a
modul pripojil na COM1:. Zase nic. To ma nastvalo este viac. Tak som
nasiel schemu https://i.stack.imgur.com/ifZAb.png, nabootoval
osciloskop, z PC posielam AT\r na COM1 a pozeram, co kam ide.
Na pine 1 listy J2 (podla schemy J3 CON3) su data z PC, za R20 nic.
Pozeram do schemy a ono je to vlastne vystup dat do PC, takze vystup
proti vystupu.
Prehadzujem Tx a Rx, a znova nic. S multimetrom premeriavam R19 a R20,
nekonecky odpor, preto sa ziadne data neprenasaju! Po nahradeni R19 a
R20 dratovymi prepojkami sa modul na AT konecne ozve OK. Kratky test
poslanim SMS je pozitivny, takze modul je v poriadku.

Ale preco mi nefungovala komunikacia s MCU? Pre toto. Typicke zapojenie
Arduino style:
https://www.robotics.org.za/image/catalog/generic/SIM900-MOD/SIM900-MOD%20-%20Layout04.jpg
Ale na vyvode SIM_RXD je na tvrdo pripojeny vystup MAX232A R1out! Takze
podla arduino style sa MAX232 pretlaca s AVR a nejako im to funguje.

No super. Asi si ten modul prerobim. Odletujem tie dva MOSFETy, co robia
level-shift, TXD a RXD z pinovej listy prepojim s pinmy 9 a 10 MAX232
(T2in, R2out) a 7,8 pripojim na J2.

Dalsia vec, co ma nastvala, je umiestnenie antenneho konektora. Je po
velmi natesno s vedlajsou pinovou listou, konektor na plochy kabel sa
tam ledva zmesti.

Najviac ma stve, ze inym to chodi na prve zapojenie a mne nie, ale to
bude tym Arduino-style a ja som asi moc konzervativny. Ale co chcem za
10€, ze?

Richard Kaliciak