Re: Re: Úloha z 5. toídy

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Březen 10 15:11:01 CET 2019

> To jsou testy na 8 letá gymnasia.

Aha, tak potom to je nieco ine. Neviem ako v CZ, ale tu je pomerne dost
velky bordel v poziadavkach na vedomosti v urcitych rocnikoch, resp. sa to
meni kazdu polhodinu, takze nie je neobvykle ze sa na nejakej skole
vyzaduje nieco ine nez co sa na inej uci. Je to nefer voci tym detom, ale
ta sialene rozsiahla administrativna masineria, ktora sa prizivuje na
skolstve, ma vsetky mozne priority, len nie deti.

U tej ulohy s gulickami - ja osobne by som to rozpisal az do 77. sekundy,
potom spocital, kolkokrat 77 sekund sa vojde do 300 sekund (3x77=231), a
od toho bodu by som to znova rozpisal, resp. by som pouzil uz existujuci
rozpis pre 300-231 sekund.

wek

---
Jsou tam i jiné chuovky:
Máme prázdnou krabici. Každou 7 sekundu vložíme 4 kulièky, každou 11
sekundu 3 kulièky odebereme. Pokud se mají v jedné sekundì udìlat obì akce,
nestane se nic.
a) Kolik jich bude v krabici kulièek po 60s
b) Kolik jich bude v krabici kulièek po 300 sekundách

Do 60s jsme to rozepsali, a je to i jednoduchý výpoèet. 300s by šlo poèítat
jako kolikrát se do 300s vejdou 7s intervaly, kolikrát 11s, a pak odeèíst
poèet spoleèných násobkù 7 a 11... no ale mì to pøijde docela tìžké.