OT: elektrokolo
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Úterý Březen 5 17:28:13 CET 2019
protože zákazník to zaplatí. Zákazník nechce platit dražší elektroniku a je
dostatečně blbej, aby zaplatil další baterky.
80%-30% je lepší a pak to postupně natahovat jak bude klesat kapacita těch
"50%". Kdysi jsme tu probírali >10 letou životnost při cyklu 30%. A nenechat
zmrznout ani nabité, v mrazech je lepší režim 75%-50% (standardní 4,2V
nabíječkou - zmrzlá baterka má zhruba 4,0V limit) a jen pokud budete nabíjet
baterku prohřátou, tak 100%-50%. Zmrznutím se zvětšuje vnitřní odpor s
úrovní vybití, kapacita zůstává. Proto v normální nabíječce se aku nabije,
má stejnou kapacitu, ale v zátěži pak neslouží. Teplota také ovlivňuje
napětí stavu "nabito" a "vybito", neznám nabíječku, která by toto
respektovala, možná tak v elektroautě, tam se ty baterky před nabitím
ohřívají, aby se daly napumpovat. Ideální nabíjecí a vybíjecí teplota je
kolem 40°C. Tyto informace o teplotní závislosti na kapacitě a napětí by měl
poskytnout výrobce baterky, ale asi to dá jenom pod NDA, v datasheetech to
není.
Pokud aku nabíjíte na 4,2V při pokojové teplotě, tak ho už docela dost
přebíjíte. Chce to 4,1V.
----- Původní zpráva -----
Od: Jan Linhart
Proč se to nebalancuje, respektive nenabíjí separátníma spínanýma
ty modelářské fígle, jakožto zimní skladování baterie na 60% nabití. Prostě
bych je chtěl nabíjet do 70% a nedovolit vybití pod 20%.
Další informace o konferenci Hw-list