OT: elektrokolo

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Březen 5 17:28:13 CET 2019


protože zákazník to zaplatí. Zákazník nechce platit dražší elektroniku a je 
dostatečně blbej, aby zaplatil další baterky.

80%-30% je lepší a pak to postupně natahovat jak bude klesat kapacita těch 
"50%". Kdysi jsme tu probírali >10 letou životnost při cyklu 30%. A nenechat 
zmrznout ani nabité, v mrazech je lepší režim 75%-50% (standardní 4,2V 
nabíječkou - zmrzlá baterka má zhruba 4,0V limit) a jen pokud budete nabíjet 
baterku prohřátou, tak 100%-50%. Zmrznutím se zvětšuje vnitřní odpor s 
úrovní vybití, kapacita zůstává. Proto v normální nabíječce se aku nabije, 
má stejnou kapacitu, ale v zátěži pak neslouží. Teplota také ovlivňuje 
napětí stavu "nabito" a "vybito", neznám nabíječku, která by toto 
respektovala, možná tak v elektroautě, tam se ty baterky před nabitím 
ohřívají, aby se daly napumpovat. Ideální nabíjecí a vybíjecí teplota je 
kolem 40°C. Tyto informace o teplotní závislosti na kapacitě a napětí by měl 
poskytnout výrobce baterky, ale asi to dá jenom pod NDA, v datasheetech to 
není.

Pokud aku nabíjíte na 4,2V při pokojové teplotě, tak ho už docela dost 
přebíjíte. Chce to 4,1V.

----- Původní zpráva ----- 
Od: Jan Linhart


    Proč se to nebalancuje, respektive nenabíjí separátníma spínanýma


ty modelářské fígle, jakožto zimní skladování baterie na 60% nabití. Prostě
bych je chtěl nabíjet do 70% a nedovolit vybití pod 20%.



Další informace o konferenci Hw-list