Re: Pračka ELECTROLUX EWT136641W

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Červen 27 08:14:03 CEST 2019

No to jste na tom podobně jako já před pár měsíci. Pračka Fagor
ukazovala svým kódem chyby, že není zavřené horní víko (vrchem plněná
pračka) - toto bylo z návodu k použití.
Tak jsem ji rozebral, sehnal schéma, prověřil spínač, ten byl OK,
proměřil dráty, žádný problém. Propájel jsem na DPS piny od spínače,
závada stejná. V jednom podobném servisním manuálu u tohoto kódu bylo i
to, že je vadný motor. Nakonec byly jen ošoupané uhlíky, po výměně
uhláků jede pračka bez problémů.
Ona si ta pračka po spuštění programu pohne bubnem a měří na tachodynamu
napětí, že se motor točí. No a s uhlíky se buben nepohnul, tak pračka
vyhodnotila, že není sepnutý spínač víka, který posílá fázi na relé a
trika toho motoru, na topení atd.

Martin Hanek