Ochrana Lídl LiON aku X20V
Josef Zeman
jozem na volny.cz
Pondělí Červen 24 15:14:34 CEST 2019
Tedy balancer používám jen při nabíjení. Článek, který dosáhne maximální
napětí 4,2 V, tranzistor "přemostí" a dorovná ty ostatní.
Nedojde k tomu, že napětí na už nabitém článku se budu snažit
ještě zvednout, protože ostatní s větší kapacitou ho ještě
nedosáhly. Nabíječka si hlídá celkové napětí. Neví, že jeden článek je
na maximu a klidně ho bude ničit. Samozřejmě článek s malou kapacitou se
zase první vybije. Na to je ale ochranný obvod, který hlídá minimum a
baterii odpojí.
Ten tříčlánek se dokáže po cca deseti cyklech rozházet docela solidně.
V baterce do noťasu je to ještě horší. Je tam sice "chytrý" obvod,
který hlídá kdeco, ale vždy tak dva články jsou úplně vyřízené a zbylé
ještě léta používám v reflektoru na kole a tak.
BTW jak často padáte?
Zeman
> Mě teda vyrdží většinou do ztráty letadla:-)
>
> Srovnat stačí jednou, úplně na začátku. Pak už jen měřím a vždy
> zjistím, že je stále vše OK.
>
> Druhá možnost zničení je, ponechání v plně nabitém stavu přez zimu.
> To se pak nafoukne. Ale ani potom není potřeba rovnat. Jen už vydrží
> kratší dobu.
>
> Ale pozor, srovnat se musí na stejné vybití, nikoli nabití. Nabíjecí
> napěťový balancer naopak baterku uvede do stavu, kdy se článek s
> nejnižší kapacitou nejsnáze poškodí.
>
> PH
>
> -----Původní zpráva-----
> From: Josef Zeman
> Tříčlánek v letadle
> bez balanceru pár cyklů vydrží. Pak je nutné ho srovnat, aby neumřel
> zbytečně rychle.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list