Ochrana Lídl LiON aku X20V

Josef Zeman jozem na volny.cz
Pondělí Červen 24 15:14:34 CEST 2019

Tedy balancer používám jen při nabíjení. Článek, který dosáhne maximální
napětí 4,2 V, tranzistor "přemostí" a dorovná ty ostatní.
Nedojde k tomu, že napětí na už nabitém článku se budu snažit
ještě zvednout, protože ostatní s větší kapacitou ho ještě
nedosáhly. Nabíječka si hlídá celkové napětí. Neví, že jeden článek je
na maximu a klidně ho bude ničit. Samozřejmě článek s malou kapacitou se
zase první vybije. Na to je ale ochranný obvod, který hlídá minimum a
baterii odpojí.
Ten tříčlánek se dokáže po cca deseti cyklech rozházet docela solidně.
V baterce do noťasu je to ještě horší. Je tam sice "chytrý" obvod,
který hlídá kdeco, ale vždy tak dva články jsou úplně vyřízené a zbylé
ještě léta používám v reflektoru na kole a tak.

BTW jak často padáte?

Zeman