Ionizator do bazenu

RTE rtepema na volny.cz
Čtvrtek Červen 20 21:00:04 CEST 2019

Dne 19.6.2019 v 19:20 Jan Půhoný napsal(a):
> Zdravím konferenci,
>
> nezkoušel jste někdo stavět něco jako toto?
>
> https://www.bazenonline.cz/ionizator-blue-lagoon

Toto zařízení nemám, ale mohu připojit svoji zkušenost s nadzemním
bazénem. Objem 17000l, je to Intex, dříve oválný, nyní hranatý. Původní
koupený s kartušovou filtrací. Ta po roce nahrazena pískovou. Po
zkušenosti s růstem řas přidána krycí bublinková plachta černá.
Chlorování po roce nahrazeno kyslíkovou kůrou s peroxidem vodíku. Denní
dávkování 150-200ml, záleží na koncentraci peroxidu. Dříve dostupný
běžně technický 50%, nyní jen 30% (Od HBlak, kupuji v Novém Strašecí v
drogerii ve velkém. Cena 10l 30% 299,- Kč, nutný vlastní odvoz).  Další
rok doplněna UV lampa. Protože mi bylo líto kartušové filtrace, upravil
jsem nádobu na předfiltr před pískovou filtraci.  Vnitřek původního
papírového filtru jsem použil jako nosič filtrační tkaniny. Je to
obyčejná geotextilie 200g/m2 stočena do válce (celkem tři vrstvy sešité
na šicim stroji po obou obvodech) a navlečena na vnitřek původního
papírového filtru. Vložku předfiltru lze prát, zatím je používám dva
roky. Výměna po 1-3 dnech, někdy i déle, závisí u nás hodně na počasí.
Před třemi roky jsem upravil pořadí ve filtračním okruhu takto:

První na sací straně čerpadla je předfiltr. Pohltí prakticky všechny
pevné částice včetně u nás (Vonoklasy, Praha-západ) velmi bohatého jílu
v ovzduší, jakmile povrch půdy vyschne. Za předfiltrem je čerpadlo,
která tlačí vodu do UV lampy (Nyní typ Jebao UV lampaPU 55). Ta je na
výstupu doplněná o  odvzdušňovací ventil (Na principu klasických
odvzdušňovacích ventilů). Důvodem bylo neustálé zavzdušňování solárních
kolektorů, které jsou samostatným uzavřeným okruhem s oběhovým čerpadlem
a ohřívají vodu. Protože jsou na garáži, která je asi o 4 m výš než
hladina bazénu, vzniká při vypnutí čerpadla podtlak, který bez
odvzdušňování vody do rána zavzdušnil kolektory tak, že oběhové čerpadlo
s výtlakem 3m vzduch nevytlačilo a bylo třeba každý den pomocí
filtračního čerpadla kolektory odvzdušnit. Po instalaci odvzdušňovacího
ventilu na UV lampu zůstávají kolektory celou sezónu schopné provozu bez
odvzdušňování. Jen pokud je zataženo déle než dva dny a kolektory nejsou
v činnosti, je potřeba odvzdušnění provést. Poslední je filtrační nádoba
původně pískového filtru. Loni písek ve filtraci nahrazen náplní Pure
flow
(https://www.bazenyshop.cz/naplne-do-piskovych-filtraci/pureflow-250g).
Díky předfiltru nebylo nutné celou sezónu provádět čištění filtrační
náplně zpětným proplachem, protože vždy vytékala hned čistá voda. Po
sezóně stačí filtrační materiál ručně vyprat v saponátu, propláchnout,
nechat uschnout a příští rok opět "naházet"do filtrační nádoby.
V posledních dvou letech jediná chemie do bazénu je peroxid vodíku v
koncentraci a množství uvedené na začátku. Ph se mi celou sezónu mění
jen málo, loni ze 7,6 vyrostlo po deštích na 7,8, což jsem ponechával
bez úpravy. Prostředek proti řasám jsem již dva roky nepoužil. Voda je
neustále křišťálově čistá. Letos po výměně bazénu za nový (naplněný
pražskou pitnou vodou dovezenou cisternou) je pH po 6 týdnech zatím 7,5.
Koncentrace O2, měřená tabletami DPD4 je druhý den ráno před doplněním
další dávkou peroxidu cca 3-6 mg/l. Závisí to na množství koupajících a
teplotě vody v bazénu.

Zdraví
  	Petr Mařík