Divny rozvadec - co to bylo?

Středa Červen 12 15:42:46 CEST 2019

Je okolo toho celá věda. Materiály, postupy, certifikace ... ale
výsledné provedení je stejně na tom, kdo a jak to udělal.
Třeba zatím co u nás se potrubí ve městech s tramvajovou dopravou chrání
převážně polarizovanými drenážemi (když je zrovna kolej vlivem úbytků
zápornější, jde proud z koleje do potrubí) protože největší bordel v
zemi dělají bludné proudy od kolejí, v Polsku se postupně potrubí
odkopává a izoluje. Jenže i pak to musejí chránit elektrochemicky. Ve
Vídni se prý hodně používají katodové ochrany (anoda ve 30 m vrtu v
zemi). U nás se říká, že v okolí anody vzniká korozivní prostředí a že
nejlepší velkoplošná anoda jsou ve městě tramvajové koleje. Jenže ty pak
o to víc reznou.
Anděl