Re: jak na reálný výbuch Li-on

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Červen 11 17:59:06 CEST 2019

18650 jsou už celkem bezpečné, i v datasheetu píšou 12V po dobu mnoha hodin,
musíte ho prorazit nabitý - anebo zkusit starší /levnější článek.

Se synem jsme kdysi prostřelili a počůrali li-ion z mobilu, bohužel vybitý,
tak se žádná podívaná nekonala.

----- Původní zpráva -----
Od: Jan Kuba

Dneska jsem se docela ztrapnil, chtěl jsem předvést, co umí 18650 článek.
Viděl jsem někde na webu video, jak to buchne, lítají z toho jiskry..
Tak jsem jeden čerstvě nabitý článek zkratoval, a nic. Sice se ohřál a
trochu se svlékla ta izolace z něj, ale žádná detonace.
Pak jsem vzal modul zdroje, připojil na článek a nabíjel 10A. Když napětí
bylo cca 4,8V,
od plusu to fouklo a proud se přerušil.
To samé ještě se zánovním Panasonic článkem, při dosažení cca 5V si to ani
nefouklo a normálně se článek přerušil. měl při tom cca 70 stupňů Celsia.
Jsou to články bez elektroniky.
Podobně jsem dopadl s placatým článkem z tabletu, který se jen nafouknul a
ufouknul ...
Co dělám špatně, že to nebouchá za doprovodu světelných efektů?
Nebo už jsou články odolné na takové zacházení?
Vše jsme samozřejmě dělali bezpečně za kamerou...