jak na reálný výbuch Li-on

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Červen 11 17:45:10 CEST 2019

Dneska jsem se docela ztrapnil, chtěl jsem předvést, co umí 18650 článek.
Viděl jsem někde na webu video, jak to buchne, lítají z toho jiskry..
Tak jsem jeden čerstvě nabitý článek zkratoval, a nic. Sice se ohřál a
trochu se svlékla ta izolace z něj, ale žádná detonace.
Pak jsem vzal modul zdroje, připojil na článek a nabíjel 10A. Když napětí
bylo cca 4,8V,
od plusu to fouklo a proud se přerušil.
To samé ještě se zánovním Panasonic článkem, při dosažení cca 5V si to ani
nefouklo a normálně se článek přerušil. měl při tom cca 70 stupňů Celsia.
Jsou to články bez elektroniky.
Podobně jsem dopadl s placatým článkem z tabletu, který se jen nafouknul a
ufouknul ...
Co dělám špatně, že to nebouchá za doprovodu světelných efektů?
Nebo už jsou články odolné na takové zacházení?
Vše jsme samozřejmě dělali bezpečně za kamerou...

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>