UPS CyberPower

AZe aze na seznam.cz
Neděle Červen 2 13:18:30 CEST 2019

Zdravím. Aby těch trampot kolem pc nebylo málo, mám tady další perlu. UPS BR850ELCD. Vadná baterie 12V/9Ah. Připojil jsem starou 12V (snad loni měřená cca 20Ah), vyřazenou, málo nabitou, z auta. UPS ji přijala, měla 12V, a po odpojení sítě fungovala jako řádná UPS.
Baterie byla slabá, UPS ji pak během několika hodin nabila, teď udává 98% nabití.
A teď problém: po odpojení od sítě, i bez zátěže, ihned přechází do stavu “přetíženo” a vypne výstup.
Zkoušel jsem pak tuto nabitou aku vybít žárovkami na 10,5 V a znovu připojil k UPS, ale chová se to stejně, ihned hlásí přetížení. V sítovém provozu výstup sepne.
Nevím, zda to nějak nesouvisí právě s tou nesprávnou baterií.  Mohlo by? Origo aku nemám a vzhledem k tomu, že ups není bezpodmínečně potřeba uvést do provozu, nemá potřebu ji kupovat. Co si o tom myslíte?
PowerPanel ukazuje normální stav.....ale režim Spuštění vnitřního testu způsobí ztrátu komunikace a výpadek napětí opět s indikací přetížení. Není to nějaká typická závada?
aze