Dratove porno na vikend

Středa Červenec 31 08:50:37 CEST 2019

Pokud to máte jako obrázek, pak se mi osvědčilo:

pokud to má dostatečné rozlišení a barvy 24 bit jako fotka, obvykle se
to zlepší doostřením, kde zadám velký poloměr. Např. v Gimpu (mám zrovna
anglický) Filters/Enhance/Unsharp mask s parametry: Radius třeba
100-200, Amount 0,2 až max. 0,5 a Threshold 0. Tím se zvýrazní obrysy,
zlepší se kontrast písma, pokud je to naskenovaný text. Pokud je text
černé na bílém, tohle vynechám.
Pak obrázek převedu pomocí Colors/Desaturate na černobílý, ze 24 bitů
dostanu 8 bit na pixel. Mohu ještě pomocí Colors/Posterize snížit počet
barev z 256 na 16. Pokud to snížím na 2, původně vyhlazené hrany písma
budou vypadat jako rozsypaný čaj. No a v Gimpu nelze soubor uložit jako
(Save as) a zvolit typ souboru, ukládá to jen ve svém formátu. Je nutné
dát Export a buď dole vybrat typ souboru (GIF nebo PNG), nebo tomu v
názvu souboru příponu přepsat a on se přizpůsobí. Dokonce tam jde přímo
PDF, ale nepoužívám to. Mám dojem že Gimp neumí převádět do křivek.
Pokud vezmu obrázky třeba v PNG a vložím je ve Writeru do textového
dokumentu (při vložení zvolit "skutečná velikost") a udělám export do
pdf, jednak z toho mám jeden soubor a taky mi to při exportu do pdf
nabízí převod bitmapy do křivek. Soubor pak vyjde o dost menší.

Anděl