Re: malá klimatizace

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Červenec 30 14:33:04 CEST 2019

On Tue, 30 Jul 2019, Vláďa Anděl wrote:

> [...]
> den, bylo by dobré, kdyby to umělo 100W. Ale asi bude rozumnější nepoužívat
> zvlášť solár jen pro chlazení špajzu, ale připojit to na stávající světelný
> okruh (solár, baterka, síť když už baterka nemůže). Tam mám baterku 12V 250
> Ah a měnič 12/36V. Pak to bude stačit dimenzovat jen na trvalých 50W
> chladícího výkonu a budou lépe vycházet ztráty (delta t) na chladiči. Takže
> pokud bych se vešel s delta t na peltieru do 35 st, měl by mi teoreticky na
> těch 50W chladícího výkonu stačit příkon 100W. Protože nejsem zas takový
> optimista, dal bych tam tři 80W peltiery. A uvidím.

Akorat peltier je docela vodivy pro teplo takze kdyz do nej nejde proud
tak skrz to docela tece teplo dovnitr. Pokud pouzijete nejaky transport
z chladne strany hadickama s vodou tak to nemusi vadit, ale pokud je ten
peltier primo soucasti prepazky mezi chladnou a teplou casti tak bez
napajeni to cele pokazi.