Re: malá klimatizace

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 29 20:00:27 CEST 2019

Tak tak, z grafů plyne, že při rozdílu 0 je za použítí příkonu něco přes 140
W transferováno 120 W tepla. Až se teplá strana ohřeje na 50 °C, bude za
příkonu asi 160 W transferováno 100 W tepla (z 50 na 50 °C).

Pro aspoň trochu reálné chladící využití je pak zajímavé dT 30, kdy za
příkonu něco přes 140 W je transferováno něco přes 50 W tepla (za
předpokladu, že teplá str. má 25 °C). Při teplé straně 50 a rozdílu taky 50
(cca stejná koncová teplota jako předtím) je za příkonu kolem 160 W
transferováno necelých 40 W tepla.

Podobný peltier tu mám. Chtěl jsem udělat sušičku na houby, ale byla "na
houby". Ale dal jsem tomu jen jedno odpoledne. Pak jsem houby usušil
konvenčně, aby se nezkazily...

PH

-----Původní zpráva-----
From: ajtservis
ten peltier je potvora a opravdu dobre vede teplo.
na jedne strane musi byt minimalne vodni chlazeni, lepe pak heat_pipe,
jinak je to k nicemu.
pro lepsi spad se peltiery radi paralelne jako oplatka, aby se nejaky
rozdil vubec konal.
je to chlazeni/topeni pekny bez kompresoru, ale na tohle se obavam
nepouzitelny.
ale pokud proslapnete nejakou novou cestu, drzim palce.
ono to asi pujde nasimulovat v mensim na stole a omerit.