datum výroby akumulátorů

Josef Zeman jozem na volny.cz
Pondělí Červenec 15 12:38:57 CEST 2019

Zdravím

a volám hurá. Tak víme, co je to za stroj. Tohle zapojení akumulátorů
je naprosto běžné. Mám stroje od 20 kVA po 400 kVA. Ten největší má dva
paralelní akupacky z baterek 12V/100Ah. Všechno s sérii a oba paralelně
přes pojistky. Napětí packu je přes 300 V. Počítá se s tím, že baterky
jsou ze stejné výrobní série a s podobnými parametry. Po létech mi v
jednom odešel jeden článek v baterce, takže jsme ji měnili. Jinak s
takovým zapojením potíže nejsou.
Tyhle stroje mají v menu diagnostiku. Předpokládám, že tu jste spustil
a zařvala, že baterky se jí nelíbí. Nevím, jestli tahle umí "hloubkový
test". Pak jede na baterky až do skoro vybitých a vyhodnocuje pokles.
Samozřejmě UPS musí být v zátěži. Pro tyhle účely k málo zatíženým
strojům taháme umělou zátěž (takový dvoukolák plný odporů a
ventilátorů, které je chladí), aby test měl smysl. Pokud test zařve, že
baterky jsou špatné, tak stejně dojde na měření jednotlivých článků.
Nevím, nevím, jestli žárovka bude stačit. Pro orientační měření asi
ano. Specializovaný měřák není nutný. Lze si udělat přípravek z cihláku
se svorkami na baterku a normální měřák. Měří to sice stejnosměrně, ale
orientačně stačí.
Případně se ozvěte. Praha a okolí asi nejste, co? A k jakému účelu
stroj slouží? Takováhle kočička pro domácí zálohování asi není, co?

S pozdravem

Zeman