Mereni na bocniku zdroje - finale

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Leden 30 23:59:51 CET 2019

Díky za analýzu, to, že se mi z toho vlastně živí i buzení, mi nakonec
došlo, ale jak to vypadá, utíká tam proud zruba do 2 mA, tak jsem se nakonec
rozhodnul to ignorovat. Místo toho jednoho odporu na výstupu jsem použil dva
přímo do emitorů (jak poradil pan Hynek Sladký), takže tamtudy už to utíkat
přestalo a s tím zbytkem se už dá žít.

Právě jsem to "dokalibroval", nakonec to dopadlo tak, že pro proudy do 20 mA
je tabulka po 1 mA a zbytek rozdělený do pěti úseků, kdy každý má svou
kalibrační rovnici (hnusná, neoptimalizovaná floatová aritmetika, ale když
ten procesor stejně nedělá nic jiného, tak je to v podstatě jedno - ještě že
office umí tu regresi a bylo to odkud opsat...). Totéž jsem nakonec napsal i
pro napětí, ale jen ve třech rozsazích.

Přesnost dostatečná - jak jsem psal, šlo mi primárně o to, abych viděl změny
odběru v řádu mA (typicky - rozsvícená / zhasnutá dioda v optočlenu a
podobně), nikoli o absolutní přesnost -  a u napětí mne to absolutně
zajímalo ještě míň, ale zase by vypadalo blbě, kdyby jeden displej byl
třímístný a druhý čtyřmístný, takže i napětí to ukazuje na milivolty s tím,
že to v průběhu rozsahu taky trochu plave, nejhorší je to na horním konci,
kde to ujede asi o 15 mV, což je při 30V určitě opravdu zásadní :) Jo, dalo
by se to vykompenzovat i tam, ale už jsem se s tím nechtěl crcat, času už to
sežralo víc než dost.

Na proudových rozsazích to do 10 mA jede s chybou do 1 mA, na 3 A už asi 50
mA, ale jak jsem říkal - absolutní čísla mne nezajímají tolik, jako jejich
změny. A ty to ukazuje rozumně i na tom 3A konci, takže to vypadá na
spokojenost a pro mne dost zásadně vylepšený dílenský přístroj - když
potřebuju opravdu měřít, mám k tomu co připojit.

Jen ten tejden, co jsem si s tím hrál, mne trochu překvapil, čekal jsem tak
dva, tři dny... A to by to ještě chtělo vylepšit chlazení (je to jen
pasivně, tak se to trochu bojím honit do vysokých proudů - časem si to
určitě zaslouží nějaký spínač a ventilátor, tak zatím trochu s citem) tak
uvidím, jak se to bude courat s teplotou - kdyby šlo do tuhého, nějaké čidlo
se tam připojit dá a flash mi víc než třetina zbyla, takže i tohle by snad
šlo zvládnout, teď už to ale potřebuju složit a konečně začít používat.

Každopádně díky všem, co radili a poradili.

Pavel Kutina