Mereni na bocniku zdroje [bylo Re: Jak na kalibracni krivku?]

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Leden 28 22:34:45 CET 2019

Tak jo, proud teče jinudy, než jsem čekal. Měřím si tak na obou větvích,
opravdu se ta napětí ne úplně symetricky rozcházejí, OK, to se dá dopočítat.
A dobírám se toho, že mi někde mizí asi tak 6-7 mA. Tak si jdu znova projet
schéma, a co byste řekli - měl ho tam!

Lehce jsem poupravi schéma a vyházel, co tam nemám:
http://www.aaweb.cz/files/manson_ep613.png

Ovšem to, že je odpojený voltmetr, ještě neznamená, že je odpojený ten
odpor, malovaný paraleleně k němu v tom hnízdě (na schémantu R11, 4k7).
Takže jo, teče to bokem a na desce jsem ho někde přehlídnul, ale bude tam.

K čemu to tam je, vybíjecí pro výstupní kondenzátor? Jak moc bezpečný je ho
odpojit, nebo třeba o řád zvětšit? Protože při měření úbytku na R1 a R2
nemám, čím změřit (resp. proti čemu změřit) výstupní napětí, tak ho asi
nevykompenzuju matematicky.

Pavel Kutina