Mereni na bocniku zdroje [bylo Re: Jak na kalibracni krivku?]

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Leden 28 12:22:18 CET 2019

Ahoj,

mám za to, že ne, výstup je vyvedený opravdu z toho společného konce těch
emitorových odporů. Ale napadlo mne, že zádrhel může být ještě o kousek
jinde:

Pohybuju se v oblasti poměrně malých proudů a ty výkonové tranzistory, co to
krmí, jsou v téhle oblasti (celkem očekávaně) hodně nelineární, druhak
určitě nejsou párované, takže se každá větev otevírá jinak. Potud OK, proto
tam ty emitorové odpory jsou. Ty příčné odpory ale budou také v toleranci
"jak to číńanovi vypadlo z ruky", takže o polovině v jejich společném konci
(tím spíš, když se pohybuju někde v promilích rozsahu) si můžu nechat jenom
zdát.

Napadlo mne měřit na dvou kanálech přímo na těch emitorových odporech
(rozdíl impedancí je dostatečný na to, aby mi do toho ten druhý kanál
nekecal), mám za to, že bych se mohl dobrat zajímavějším číslům, následně
hodnoty sečíst a pracovat až s celkovou hodnotou skutečných proudů v obou
větvích. Varianta by byla dát tam "skutečný" bočník, ale díky tomu, jak je
to na desce rozložené, to není úplně to pravé.

Nikam jinam to snad téct nemůže a nenapadá mne jiný důvod toho chování -
prostě každá větev se hýbe dost autonomně a ten odporový "průměr" bude mít k
přesnosti hodně daleko a laborovat tam s přesnými odpory je trochu overkill,
abych se dostal na přesnost, kterou od toho chci, tak by se jejich hodnota
znatelně blížila ceně zdroje :) To bude jednodušší to zkusit odměřit.

Uvidíme, zkusím to nějak odpoledne předrátovat.

Pavel Kutina

P.S:.  Zítra mám v plánu přijet se na vás podívat.