Jak na kalibracni krivku?

Sobota Leden 26 18:27:13 CET 2019

Dělal jsem měření teploty, čidlo je dioda. Je tam jeden kalibrační bod
při teplotě místnosti. Průměruje se to z 2048 vzorků, šňůry jsou cca 5 m
nestíněné a desetiny stupně (to je 0,2 mV) to ukazuje celkem stabilně. U
takového zdroje, kde se displej bude měnit 5x za vteřinu, se taky
pěkných pár vzorků dá naměřit. Jestli to jen nezpřesnit tím průměrováním
a na nějakou nelinearitu o velikosti 3 dílků se nevykašlat. Stejně ta
nelinearita může courat s teplotou a stárnutím. Ale co bych asi udělal,
když už... na nějaký volný vstup ADC dát dělič třeba 1:100, aby to
vlivem offsetu nemohlo jít pod nulu a takhle pak odečítat offset.
Anděl