Jak na kalibracni krivku?

Sobota Leden 26 17:36:44 CET 2019

On 26 Jan 2019 at 16:29, Pavel Kutina wrote:
> Ono to je ve vysledku vcelku jedno, pokud je autor pridaneho HW imbecil a
> pri mereni malych proudu zjisi, ze pouzil na vstup procesoru seriovy odpor
> jako alespon symbolickou ochranu, ale ve vysledku mu to dela diky tomu
> celkem prapodivne veci - jakoze kdyz pouziju jako zatez odpor 1k5, ukaze mi
> to pro skutecnych 20mA odporem hodnotu 23 mA.  A kdyz pouziju 390R, nameri
> mi to pro skutecnych 20 mA krasnych 17 mA :) To se pak fakt dost blbe
> kalibruje, to uz neni ani na tu kristalovou kouli.
Kdybys byl mlady a progresivni programator, tak bys pouzil pro prevod dvourozmernou
tabulku - pro vsechny hodnoty z AD prevodniku a vsechny hodnoty zatezovych odporu
(pripadne i vicerozmernou, pokud by se ukazalo, ze to ovlivnuje jeste neco).
Korporatni programator by to vyresil bud jednim slozenym SQL dotazem do Oracle anebo
by si nechal dodat novou komponentu do SAPu. A kdybys byl Arduinista, tak bys nad
rozdily oproti realite mavl rukou anebo poukazal na to, ze ti Cinan poslal spatne
Arduino (i kdyz, to by vlastne nenastalo, protoze pravy Arduinista by tam nemel ten
odpor).
;-)

> Takze nejakej map mne ted vubec netrapi (po tvem clanku na robodoupeti jsem
> od nej celkem rychle a rad ustoupil, stejne mam radeji rovnici, ve ktere
> vidim, co se deje a jakeho typu jsou promenne)
A to jsem clanek o funkci map jeste ani nenapsal, jen jsem se zminil, ze je
potouchla :-D

Mimochodem, tva anabaze je slusny zaklad na clanek ...

D.O.