stmievac LED svetla

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Leden 25 08:46:42 CET 2019

Hmlovka na kazdom aute svieti dolu a viac na strany oproti standardnym
svetlam ( tlmane, ci dialkove )

Ak by ste niekedy jazdili napr. na motorke a na na aute a striedali to, tak
by ste si uvedomili, ze na motorke (hlavne starsich, kde svetla boli
spojene s riadidlami) svieti svetlo tam, kde mam natocene koleso,
teda tam, kde idem. To je psychologicky, aj fyziologicky lepsie. Idem tam,
kde vidim.

Pri aute standardne idem v zakrute do tmy, kedze kolesa su natocene inde,
ako svietia svetla. Idem tam, kde nevidim, idem "do tmy".
Vodici aut si na tuto "nelogickost" akosi zvykli a beru to ako "normalnu
vlastnost".
Pomaha tomu aj fakt, ze su lepsie chraneni v pripade necakanej udalosti (
jama, prekazka na ceste) oproti napr. motorke, alebo bicyklu.

Skuste si dat napr. celovku  30 stupnov na stranu a skuste ist v menej
znamom terene ... Podvedome ju po par krokoch nastavite na stred cela, aby
sietila tam, kam sa pozerate a na vhodny uhol, co sa tyka vysky.

Prisvecovanie do zakrut ma tuto nelogickost v autach o nieco zmiernit.

Dodo

pi 25. 1. 2019 o 8:26 iko <iko.ikoon na gmail.com> napísal(a):