RE: Jak dnes funguje snímkování RTG?

Jan Král kral na fortech.cz
Pondělí Leden 21 19:35:47 CET 2019

Jak bylo už napsáno jedná se o paměťové nebo taky scintilační fólie, které se následně přečtou a smažou v patřičném zařízení. V zubařině se kromě toho používají také tzv. rvg senzory, což je relativně tlustá a neohebná deska připojená j nějakému zařízení kabelem.
V obou případech jsou nutné výrazně nižší dávky zaření než při snímkování na normální rentgenový film. Další výhodou by mělo být, že z hlediska zpracování a jeho vlivu na kvalitu snímku (není nutné opakované snímkování případně je na snímku vidět co má) je to, že odpadá nutnost vyvolávání a ustalování snímků. Při tomto procesu mohlo docházet k největším nekvalitám výsledného zobrazení.
A úplně jinou kategorií jsou 3D rentgeny - tadyž musí být elektronický snímač a ne fólie, ale to co z toho leze je skutečně až neuvěřitelné, kdy je možné ve výsledném produktu průběžně volit "rovinu řezu" a sledovat jak to vypadá v daném místě..

S pozdravem Jan Král

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, January 21, 2019 6:41 PM
To: konfera
Subject: OT: Jak dnes funguje snímkování RTG?

Byl jsem na RTG s rukou. Obvoďačka mi před tím říkala, že hned jak mi to osnímkují, budou to mít v počítači a můžu hned jít k doktorovi. Čekal bych tedy nějaké velké CCD čidlo, které bude součástí stolu toho rentgenu. Místo toho tam sestra položila klasickou kazetu s filmem - nebo v té kazetě snad nebyl film? Předpokládám že přechod na digitální snímače by měl snížit potřebnou dávku záření a že by se proces měl zlevnit a zrychlit tím, že nebude potřeba film a jeho vyvolání. Měl jsem z toho dojem, že se to nasvítí na film, ten se vyvolá a pak se naskenuje a vyhodí. Nebo je to snad jinak?

Anděl