OT: Jak dnes funguje snímkování RTG?

Pondělí Leden 21 18:41:25 CET 2019

Byl jsem na RTG s rukou. Obvoďačka mi před tím říkala, že hned jak mi to
osnímkují, budou to mít v počítači a můžu hned jít k doktorovi. Čekal
bych tedy nějaké velké CCD čidlo, které bude součástí stolu toho
rentgenu. Místo toho tam sestra položila klasickou kazetu s filmem -
nebo v té kazetě snad nebyl film? Předpokládám že přechod na digitální
snímače by měl snížit potřebnou dávku záření a že by se proces měl
zlevnit a zrychlit tím, že nebude potřeba film a jeho vyvolání. Měl jsem
z toho dojem, že se to nasvítí na film, ten se vyvolá a pak se naskenuje
a vyhodí. Nebo je to snad jinak?

Anděl