Re: OT: Zjištění tepelných ztrát domu.

d.petr d.petr na post.cz
Pátek Leden 11 11:18:09 CET 2019

Martin Hanek wrote on 10.1.2019 16:59:
> Dobrý den,
> umí firmy, co měří termovizními kamerami úniky tepla z budov, vypočítat
> na základě tohoto měření tepelné ztráty domu? A z toho pak náklady na
> vytápění?
> Jde o dům dokončený v roce 1980, kde se nyní topí v kotli uhlím a
> dřevem, dům není zateplený, okna už jsou nová dvojsklo. Jenže na základě
> té spotřeby uhlí a dřeva se nedá rozumně spočítat, jaké by byla spotřeba
> plynu, protože například na žádném radiátoru nefungují ventily, topí se
> jak to jde, větrá se atd. Tak jsem si říkal, kdyby se to dalo změřit a
> [...]

	Já nevím, ale změří vůbec ty firmy něco smysluplného? Podle mne má
smysl měřit jen v zimě při zataženu a navíc by musela být několik dní
stálá venkovní teplota a zároveň stálá vnitřní teplota, jinak se naměří
nic neříkající více či méně náhodná hodnota. Má někdo zkušenost s
měřením úniků tepla? Jak se to v praxi dělá?
	Navrhované měření elektrikou možná nejde, proto bych odhad podle
současného vytápění, i když bude zatížen uvedenými nepřesnostmi,
považoval za nejlepší.

Petr