Měření teploty v interiéru

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Leden 8 00:22:26 CET 2019

Dobrý večer,

potřebuji měřit teplotu v interiéru. Mám v plánu použít NTC termistory
připojené k AI vstupům ovladačů (Tecomat Foxtrot, jedno- a
dvoutlačítkové ovladače v designu ABB Element). Protože jsem se dříve
zabýval spíše průmyslovou automatizací, kde estetika designu jímek pro
teploměry není až tak důležitá, chybí mi zkušenosti :-).

Snažil jsem se něco najít, ale moc jsem nepochodil. Většina toho, co
jsem našel, jsou velké škatule podobné vypínačům v odpovídajícím designu
určené např. pro montáž na instalační krabici KU68, což mi moc
nevyhovuje. Představoval bych si dvojdílnou plastovou krabičku třeba z
ABS bílé barvy s odnímatelným víkem o rozměrech cca 30x30x10 mm, kterou
bych upevnil na zeď (Ytong) ve výšce cca 150 cm a ze stěny bych do ní
přivedl z ovladače potřebné přívody (ve stěně mám zazděné potřebné husí
krky). Na dno krabičky bych dal cca 2-3mm silnou molitanovou pásku pro
tepelné odizolování termistoru od stěny; do krabičky bych vyvrtal
průduchy potřebné pro cirkulaci vzduchu.

Dotazy zní takto:
1. Je takové uspořádání vhodné pro alespoň plusminus korektní měření
teploty v místnosti?
2. Nemáte někdo odkaz na něco podobného hotového, nebo alespoň na
polotovar, ze kterého to šlo bez většího násilí udělat?

Děkuji

Jiří Foldyna