Nova spajkovacka (T12)

Úterý Leden 1 20:39:12 CET 2019

Jej to mělo jít do konfery...
ERS50 mám taky, jen jsem si k ní udělal jiné řízení a používám ho všude.
Topná tělíska do ERS50 používám taky v předehřevu a do pájecích
přípravků, kterými pájím k plošňáku Cu pásovinu na 200A. To moje řízení
je bez tyristoru, spíná tam dvojice MOSFETů a spíná skutečně v nule, do
tělíska jde střídavé napětí. Má to dvě výhody. Menší ztráty a hlavně
pokud je k dispozici trafo se se stíněním mezi primárem a sekundárem,
případně se trochu vykompenzují kapacity vinutí proti zemi, dá se
docílit toho, že jeden (ten nevypínaný) konec vinutí má proti zemi
napětí pod 1V a nemusím se bát, že tím hrotem odprásknu něco citlivého
na elektrostatiku. Zatím mám řízení analogové (složité a nepřesné), ale
až ho předělám s procesorem - až bude čas:-), hodím to někam na web.
Anděl