opticke oddeleni 1-wire

Standa Palas stpalas na volny.cz
Středa Únor 27 10:00:51 CET 2019

Dobrý den

Nedávno jsem u známého viděl schéma optooddělovače přímo pro 1 wire.
Bylo to poměrně komplikované s několika operačními zesilovači. Našel to
někde na netu. Jestli je třeba, mohu se ho poptat kde to našel ale
nezaručuji funkčnost. Říkal, že to časem zkusí postavit protože řeší
problém s arduinem které ovládá stykač a občas mu dochází k tomu, že se
mu při zapnutí stykače kousne arduino a musí mu natvrdo vypnout a
zapnout napájení. Žádný watchdog mu nepomůže. Při pokusech jsme
zjistili, že se mu tam rušení dostává přes sběrnici 1-wire kde má čidlo
teploty. S 1-wire sběrnicí nepracuji a docela mně udivilo, že je
zavedená bez jakéhokoliv oddělení přímo do procesoru. Myslím, že je to
zásadní problém a důvod proč se 1-wire sběrnice moc nerozšířila do
průmyslu. Opticky oddělit RS485, nebo RS232 je hračka ale s 1-wire je
to  asi trochu oříšek.

S.P.