opticke oddeleni 1-wire

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Úterý Únor 26 19:55:25 CET 2019

Zdravim,

misto optoclenu bych dal napr. adum1201 . 1-wire je jen sbernice pres
zvedaci odpor, jako i2c. Neboli z atmega budete spinat k 0 pres nejaky
FET tranzistor a maxim doporucuje seriovy odpor cca 68R tj., aby jste si
nepridal problem, protoze sbernice neni zakoncena a neodrazelo se to
moc. Jinak pozor na polaritu TX - inverzi pri spinani z atmega. Jinak v
zabezpecovaci technice se taha wiegand do 100m a musi to byt napajeno z
jednoho mista. Vzdy se resi, co odejde. Na vstupu/vystupu nejakou
ochranu transil a mezi k CPU neco diskretniho nebo nejake hradlo, aby to
neslo primo do CPU tj. bylo trosku oddeleno. Hradlo ci diskretni veci
vetsinou vezmou mnohonasobne vetsi puls nez primo CPU. Taky se to napeti
hne nekde jinde a CPU nezblbne. Obecne schema ovsem zacina nekde u
bleskojistky a mozna jeste driv, aby bylo z domu radne odvedeno. Vzdy
zalezi o tom co prijde tj. s cim chcete pocitat a co ochranit

Jirka