Re: Pomoc s nastavením Mikrotiku

František Burian BuFran na seznam.cz
Čtvrtek Únor 21 06:59:15 CET 2019

Tohle je konfigurace, které dle mého názoru nedosáhnete. Ten packet musí
přes CPU aby byl shapován, a tam se dostane jen když není switchovatelný na
L2. Tedy musí mít routovací tabulku.

Můžete zkusit Bridge settings/Use IP firewall ale o dost vám to sníží
výkonnost protože každý packet půjde přes CPU
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 20. 2. 2019 21:46:47
Předmět: Re: Pomoc s nastavením Mikrotiku
"
Děkuji všem za pomoc, nakonec to začalo "řezat" až když jsem ve firewalu
zakázal ten FASTTRACK  ....
 Teď to mám v konfiguraci, kdy to routuje - WAN na portu 1 / síť 10.0.0.0
a LAN na portu 2+3+4+5 /síť 192.168.88.0   a jede to !!!

Ale potřeboval bych to aby to fungovalo nejlépe  v rámci jedné sítě - tedy
na WAN i LAN stejný IP rozsah.

A to mi opět nejede. Nastavil jsem všechny porty do bridge aplikoval stejné
pravidlo -  a je z toho switch, který na nastavení Queues  kašle.

A zkoušel jsem v tom pravidlu Queues dávat target jak IP, tak interface -
furt to je jak drát.

Potřeboval bych z toho udělat v podstatě HW shaper jen na jedné síti bez
routování. S tím, že v Targert dám celý rozsah té sítě : 10.0.0.0/28
(http://10.0.0.0/28)

Ale nevím , jak mám definovat pravidlo, když mám všechny porty  v bridge a
jestli to Mikrotik takhle umí..