Dispute na Ali.

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Únor 13 18:32:13 CET 2019

To políčko nestačí na popis co tomu je. V Inkscape (to je něco jako Corel z
okna vypadl) mu udělám text i s obrázkama, takový dlouhý dokument, kde má
všechno polopaticky. Není to ale primárně určeno pro něj, ale pro soudní
dvůr Ali, s tím ohledem to píšu (tj ví kulový, ale řeší to).

Ten elaborát prodejce vždycky vzdá, oni neumí moc anglicky a používají
in-type/view překladač. Psát proto musíte jednoduchou angličtinou, krátkými
větami, aby to ten překladač nepřeložil významově naopak.

Tady ti schybí slovíčko SNAD
> Je to prostě taková hra. Oni ti Číňani *** nechtějí prvoplánově podvádět

Ale jo, chtějí podvádět. Celá čínská obchodní filozofie je na tomto založená
už věky. To až západ z některých vychoval poctivé obchodníky, ale jenom když
jim koukáte pod prsty, otočíte se...

Píšou záruka 1 rok, ale když jim dáte hodnocení, už je to jak hrách na
stěnu.

Někteří ale pochopili a snaží se nepodvádět a vyjít velmi vstříc s nabídkou,
kterou ani nečekáte. Takových je ale tak 1%, možná ještě méně.

Já počítám s 10% ztrátou v nákupních cenách, ale jen proto, že si nenechám
nic líbit. Větší prodejci to neřeší a rychle to přijmou, malý je schopný to
táhnout až k "soudu". Tam, pokud je to <10$, automaticky vrací prachy. Jak
ale dáte upřímně najevo, že něco z toho se možná hodí, máte smůlu. Ne, je to
šmejd na vyhození.

DObré je před objednávkou, nebo v jejím popisu uvést, aby si dal pozor a
opravdu poslal ten správný parametr, jinak ať objednávku zruší. A mít od něj
potvrzené, že onen parametr je skutečný.