Co proti plisni ve sklepe

Jan Linhart hw na liny.cz
Úterý Únor 12 19:34:39 CET 2019

Pokud je cílem ohřátí sklepu, tak by teplo mohlo být fajn.

Avšak neměla by se spíše sledovat absolutní vlhkost místa, kde se bude
brát vzduch / sklep?

Předpoklad: přímo pod střechou cirkuluje vzduch (větrem, větracími otvory)

Příklad: Ve sklepě je vysoká relativní vlhkost. Po letní dešťové
přeháňce (vítr vane zkrzevá krov)

vysvitne sluníčko a ohřeje střechu. Relativní vlhkost logicky klesne,
avšak absolutní vlhkost

bude po přeháňce stále vyšší...

Nabízené řešení: Pohlídat si absolutní vlhkost vzduchu, na střechu
plácnout solární kolektor

a získanou elektřinou odvlhčovat vzduch, který v tom sklepě zůstává. V
zimě solár nebude

potřeba, zatímco v létě bude mít potřebnou sílu.

Honza

PS: Relativně nízká relativní vlhkost vzduchu se může v chladu sklepa
změnit v záludně velkou relativní vlhkost.

PS2: Abslutní vlhkost vzduchu je konstantní.