Re: OT: Monitorování vnější IP adresy

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Únor 12 09:37:03 CET 2019

V dobách dávno minulých jsem používal noip.com
Mělo to nějakého klienta, který tomu občas updatnul DNS. Zdarma bylo dns něco jako abc123.noip.com které pro mé potřeby dostačovalo. Toho klienta stačilo spustit na kterémkoli stroji "za natem"

Předtím jsem používal nějakou PHP stránku, kterou jsem z vnitřní sítě periodicky stahovat a ta nedělala nic jiného, než že když byla spuštěná s parametrem "zápis", tak si zapsala IP odkud je volaná; v ostatních případech vypsala posledních 10 adres.
Na to ti stačí prostředky, které ti dá kdejaký veřejný web zdarma.

---------- Původní e-mail ----------

Od: Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz>

Komu: hw-list na list.hw.cz

Datum: 11. 2. 2019 22:19:23

Předmět: OT: Monitorování vnější IP adresy

Dobrý den,

můžete prosím doporučit nějaký nástroj na automatické monitorování
vnější IP adresy? Starám se na dálku o malou síť u manželky v práci a
zrovna dnes večer jsem tam musel zajet, protože po resetu routeru mu
provider přidělil jinou IP adresu.
Představuji si to jako nějakou službu nebo periodicky spouštěnou
aplikaci na trvale běžícím serveru (Win 7 Prof), která bude testovat
vnější IP adresu a její změnu ohlásí třeba zasláním e-mailu.

Díky za tipy

jf