OT: Co proti plisni ve sklepe

Sobota Únor 9 21:04:13 CET 2019

Dobrý den,

ve sklípku s jablky to přítelkyně asi přehnala s vlhkostí - nechala na
podlaze dva lavóry s vodou. Sklípek je v zemi - v kopci mimo barák. Na
stěnách, kde to bylo vždycky kritické (stěny sousedí s venkovním
vzduchem), jsem parotěsně nalepil polystyrén a celý sklípek jsem
vymaloval vápenným nátěrem. Polystyrén je v pohodě (suchý), ale po
betonových stěnách, které jsou hluboko v zemi, teče voda a jsou tam
tmavé šmouhy - asi plíseň. Jabka zůstala jako čerstvá (nezcvrkla), ale u
některých odrůd se na koncích stopek tvoří plíseň. A tak přemýšlím, jaká
opatření udělat před příští úrodou.

Řídit vlhkost? Jaká by byla optimální, aby jabka vydržela a aby se ve
sklípku netvořila plíseň?

Nechat tam svítit malou 4W UV zářivku? Dřív byly v módě ionizátory
vzduchu na principu sršení vn z hrotu. Má to taky dezinfekční účinky?

Už před lety tady někdo psal, že se dá v Číně koupit vyvíječ dusíku na
principu molekulového filtru. Jednou jsem v rádiu slyšel, že při profi
skladování se jabkům sebere kyslík a prý se tím zataví proceey, které
vedou je kažení jablek. Pokud by cena byla únnosná, koupil bych si to
pro kvalitnější Pbf pájení dusík bych foukal i do jablek.

Která z těch cest je ta správná?

Anděl