Program na 3D kreslení

Ivan.Kiss na novohrad.sk Ivan.Kiss na novohrad.sk
Pátek Únor 8 19:32:50 CET 2019


Predpokladam, ze miestnost je mnohouholnik, rohy su pravouhle  
(pravouhlost nie je nutna)
Pozname dlzky jednotlivych stien.


Nakreslime podorys miestnosti:
L (line) potiahnem smer, z klavesnice dlzka steny, enter
mysou potiahnem smer dalsej steny, dlzka, enter
dalsia stena az sa nam uzavrie n-uholnik podorysu miestnosti

Nastroj OFFSET, chytite vas n-uholnik, potiahnete von, z klavesnice  
300 (hrubka steny), enter
Takto mame 2D akesy zaklady miestnosti. (ak ma nejaka stena inu hrubku  
M a posuniete prislusnu ciaru)

na plochu zakladov P pull hore 2700 enter. Postavili sme mury vysoke 2,70.

Nakreslite na stene obdlznik - okno
Vnutro obdlznika pretlacite P pull na druhu stranu steny - mame otvor okna.

Pri tomto vyuzite vlastnost, ze ked nastrojom P pull tahate rovinu a  
mys polozite na inu rovinu, tak potiahnutie pojde do urovne roviny,  
kde bola mys.
Neviem ci som sa jasne vyjadril. Skusim inak: na podoryse mame dva  
obdlzniky. Z jedneho potiahnete hore hranol. Potom zacnete tahat hore  
hranol z druheho obdlznika, mysou prejdete na hornu stenu prveho  
hranola - klik a hranoly su rovnako vysoke.

IK



Citát Zdenek <zdej na atlas.cz>:

> Díky. S pomocí těchto základních pravidel se mi podařilo nábytek nakreslit.
>
> Ještě bych poprosil o další postrčení:
> Chtěl jsem vytvořit model místnosti, což je taky hranol. Je to ale  
> komplikované tím, že je tam výklenek, tedy další hranol přiléhající  
> k hranolu místnosti. Jak je propojím, aby mezi nimi nebyla stěna  
> hranolu?
>
> Z.
>
>
> Co je to objekt?
>
> Ak si nakreslite hranol a k nemu prikreslite dalsi, ktory sa ho
> dotyka, tak pri posunutim jedneho, bude ten druhy s nim spojeny. Preto
> kazdy hranol po vytvoreni urobte ako komponent (make component)
>
>
> Vasu skrinovu zostavu urobite lahko:
>
> -nastavte si prostredie podla navodu. Hlavne jednotku milimetre.
>
> 1-Vyrobte policu:
> -R mysou obdlznik, klavesami rozmery
> -P pull mysou hrubku. klavesou 18mm
> -medzernik, trojklikom oznacite policu, prave tlacitko mysi, MAKE
> COMPONENT, nazvete ju "polica velka"
>
> atd pre policu kazdeho rozmeru
>
>
> 2-Podobne ako bod 1 vyrobte bocnu stojku korpusov a dvere.
>
> Z vyrobenych komponentov poskladate skrinku. Celu skrinku zas oznacite
> a vytvorite komponent z komponentov, aby ste v miestnosti (do ktorej
> to pre predstavu kreslite) mohol pohybovat celymi kusmi nabytku.
> Mozno by som dvere ulozil do inej vrstvy Layer dvere, aby som
> jednoduchym vypnutim dveri videl do vnutra nabytku.
>
>
>
> Co sa tyka rozmerov, neviem, ci sa niekde dostanete k ich zobrazeniu.
> Ja si veci premeriavam (T). Pre vyrobu si vytvorim vrstvu Kotovanie a
> do nej kreslim "dimension"
>
> Doporucenia:
> Naucte sa pouzivat klavesy medzernik, L,R, P, C, M, T, Ctrl, Shift
> Rozlisujte na mysi klik, dvojklik, trojklik
> Ked idete kreslit napriklad obdlznik - pred vlastnym nakreslenim je
> dolezite ako si natocite orbit. Podla toho Sketchup zvoli rovinu, do
> ktorej bude ten obdlznik kreslit. (orbit - stredne tlacitko mysi)
>
>
> Vela zdaru.
>
> PS: Ja som doporucil Sketchup, lebo mi dobre sluzi na kutilske ucely ,
> ale nie som odbornik, ine 3D softy nepoznam dobre. Mal som podobne
> problemy s prienikmi valovych ploch, ako spominal Radek Vicek, ale da
> sa s tym zit. Nerobim 3D tlac, takze o problem menej.
>
>
> Pisal ste
> Obávám se, že Sketchup není tak intuitivní, jak jsem doufal. Tohle opravdu
> není k naučení za večer. :-(
>
> Ja som vam poslal link na manual s komentarom, ze sa zaklady naucite
> za DVA vecery :-)
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list