RE: Program na 3D kreslení

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Únor 8 18:44:26 CET 2019

Díky. S pomocí těchto základních pravidel se mi podařilo nábytek nakreslit.

Ještě bych poprosil o další postrčení:
Chtěl jsem vytvořit model místnosti, což je taky hranol. Je to ale komplikované tím, že je tam výklenek, tedy další hranol přiléhající k hranolu místnosti. Jak je propojím, aby mezi nimi nebyla stěna hranolu?

Z.

Co je to objekt?

Ak si nakreslite hranol a k nemu prikreslite dalsi, ktory sa ho
dotyka, tak pri posunutim jedneho, bude ten druhy s nim spojeny. Preto
kazdy hranol po vytvoreni urobte ako komponent (make component)

Vasu skrinovu zostavu urobite lahko:

-nastavte si prostredie podla navodu. Hlavne jednotku milimetre.

1-Vyrobte policu:
-R mysou obdlznik, klavesami rozmery
-P pull mysou hrubku. klavesou 18mm
-medzernik, trojklikom oznacite policu, prave tlacitko mysi, MAKE
COMPONENT, nazvete ju "polica velka"

atd pre policu kazdeho rozmeru

2-Podobne ako bod 1 vyrobte bocnu stojku korpusov a dvere.

Z vyrobenych komponentov poskladate skrinku. Celu skrinku zas oznacite
a vytvorite komponent z komponentov, aby ste v miestnosti (do ktorej
to pre predstavu kreslite) mohol pohybovat celymi kusmi nabytku.
Mozno by som dvere ulozil do inej vrstvy Layer dvere, aby som
jednoduchym vypnutim dveri videl do vnutra nabytku.

Co sa tyka rozmerov, neviem, ci sa niekde dostanete k ich zobrazeniu.
Ja si veci premeriavam (T). Pre vyrobu si vytvorim vrstvu Kotovanie a
do nej kreslim "dimension"

Doporucenia:
Naucte sa pouzivat klavesy medzernik, L,R, P, C, M, T, Ctrl, Shift
Rozlisujte na mysi klik, dvojklik, trojklik
Ked idete kreslit napriklad obdlznik - pred vlastnym nakreslenim je
dolezite ako si natocite orbit. Podla toho Sketchup zvoli rovinu, do
ktorej bude ten obdlznik kreslit. (orbit - stredne tlacitko mysi)

Vela zdaru.

PS: Ja som doporucil Sketchup, lebo mi dobre sluzi na kutilske ucely ,
ale nie som odbornik, ine 3D softy nepoznam dobre. Mal som podobne
problemy s prienikmi valovych ploch, ako spominal Radek Vicek, ale da
sa s tym zit. Nerobim 3D tlac, takze o problem menej.

Pisal ste
Obávám se, že Sketchup není tak intuitivní, jak jsem doufal. Tohle opravdu
není k naučení za večer. :-(

Ja som vam poslal link na manual s komentarom, ze sa zaklady naucite
za DVA vecery :-)