Re: chybny cas na DCF hodinach

peter.tesar na centrum.sk peter.tesar na centrum.sk
Čtvrtek Únor 7 18:22:25 CET 2019

Zdravim,
nadviazal by som na to "Nejlepší je dát si k přijímači ledku". Uz davnejsie uvazujem o stavbe niecoho, co by blikalo alebo pipalo a detekovalo, ci aktulne je signal alebo nie je. Volakedy som mal taky DCF prijimac v ISA slote v pocitaci a ten pekne pipal aj blikal ked mal signal.
Ako by sa pripojila LEDka k tomuto modulu DCF1? Normalne na jej vystup (TCO)? Predpokaldam ze sa tam objavuje signal na urovni Vcc, teda 3V. Cize asi cez nejaky odpor, len neviem, aky prud moze dodat tento vystup? Mozem ratat s 10mA LEDkou? Alebo len 1 mA? Predsa len ten modul asi nie je uplne bezne dostupny, aby som ho hned nespalil.
Dakujem.
Peter
> Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Dátum: 07.02.2019 16:36
> Predmet: Re: chybny cas na DCF hodinach

Jo, vysílá se každou minutu. Nejlepší je dát si k přijímači ledku, musí
 blikat po vteřině.
 Možné problémy - zarušený signál, z přijímače leze něco náhodného. Pak
 každý přijímač ty pulzy trochu prodlouží nebo zkrátí, posouvá to
 rozhodovací úroveň. Pokud máte nastavené že impulz pod 150 ms je nula a
 nad 150 jednička, mělo by to chodit ale třeba ne optimálně. Pokud si
 zadáváte přísnější kritéria (třeba 140-160 ms berete jako neplatné),
 nemusí to chodit. Pokud na to kouknete oscilloskopem, budete vědět, co z
 toho leze. Já mám u svých přijímačů průměrování všech kratších a všech
 delších impulzů a podle toho upravuju rozhodovací úroveň.
 Anděl