chybny cas na DCF hodinach

Středa Únor 6 16:18:37 CET 2019

no já jsem tady a čtu to :-)
Jo, parita toho moc nechytí, teoreticky jeden chybný bit. Jak jsou tam
dvě chyby, mohou (ale nemusí) takovou kontrolou projít. Mám německého
budíka a ten občas ukazuje o 2 hodiny víc. Tyhle hodiny se synchronizují
jen pár krát za den, aby přijímač a procesor nesežral baterku.
Přijímače, které vyrábím, těch kontrol mají víc. Porovnávají se 3 minuty
po sobě, hlídá se kdy vteřinová značka začíná ... a další kontroly.
Dekodér tam běží trvale. Kontroly jsou tak účinné, že když se ty
přijímače dávaly do lokolotiv k tachografu, lokomotiva jezdí celý den
pod trolejí (signál je nečitelný) a čas se chytí až při odstavení v
depu, ještě se snad nestalo, že by se během dne čas přepsal.
Anděl