Re: chybny cas na DCF hodinach

peter.tesar na centrum.sk peter.tesar na centrum.sk
Středa Únor 6 14:43:14 CET 2019

Dakujem. Presiel som si tie poznamky p. Andela. V tej predposlednej sa spomina kontrola platnosati dat. Cize mi vychadza, ze samotne paritne bity vysielane v casovom kode su pomerne slabou kontrolou platnosti dat. Dolezite je porovnanie dvoch a viacerych nasledujucich minut a az potom ak to sedi je mozne prijaty kod vyhlasit za platny.
Tieto hodiny maju zrejme tuto kontrolnu cast zjednodusenu a ako platne pouziju aj take data, ktore nie su dostatocne preverene. S tymto koresponduje aj fakt, ze sa nastavuju v pomerne zarusenom mestskom prostredi velmi pravidelne takmer kazdu noc. Mam ine hodiny, na ktorych som chybny cas este nevidel, ale tie sa velmi casto za noc nenastavia, niekedy vynechaju aj viac noci. Asi si potrebuju byt viac iste prijatymi datami.
Peter Tesar.

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Dátum: 06.02.2019 14:13
> Predmet: Re: chybny cas na DCF hodinach

Ciste technicky, parita *je* kontrolny sucet (ten najjednoduchsi mozny).
 Mozme sa potom dohadovat o uspesnosti v porovnani s inymi moznymi
 kontrolnymi suctami (ktore ale, ako uvadzate, v tom DCF nie su). Tiez
 ciste technicky, *ziaden* kontrolny sucet nezarucuje absolutnu istotu
 bezchybneho prenosu dat, takze chyba by bola mozna s akymkolvek kontrolnym
 suctom.

 Okrem kontroly parity sa samozrejme pouzit aj ine techniky, ktorymi sa ta
 "chybovost" vylepsi - typicky za cenu zlozitosti riesenia a zvysenia
 spotreby.

 Zo stalych clenov konferencie si dovolim dat link na suvisiace poznamky
 pana kolegu Andela, ktory je tu zrejme najvacsi DCF guru
 http://vaelektronik.cz/dcf_dekoder.html <http://vaelektronik.cz/dcf_dekoder.html>

 wek