Prepinac siti - elektricky ovladany

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Pondělí Únor 4 10:45:08 CET 2019

Zdravim,

potreboval bych na lodi realizovat prepinani zdroje 1f 230V - jedna
pripojka je brehova a druha je elektrocentrala. Dal to pokracuje jen na
nabijec Pb baterii 12V/20A a jednu zasuvku ciste pro strycka prihody.

Myslel jsem, ze vezmu rele s 230V civkou s 2x prepinacimi kontakty a civku
pripojim na vystup z elektrocentraly takze v okamziku kdy nahodim centralu
rele sepne a stredove kontakty se prepoji na elektrocentralu a odpoji se
brehova pripojka.

Trosku, ale resim zda je to uplne koser...vim, ze se delaji "prepinace
siti" kde jsou kontakty mechanickyu blokovane, aby v zadnem pripade nemohlo
dojit ke spojeni dvou ruznych siti (treba slepenim kontaktu apod.), ale z
bezne koupitelne produkce nachazim jen rucne prepinane coz se mi moc nehodi
do kramu. Rozvadec 230V bude vzadu v lodi a neplanuji tam zadny panel kde
by tenhle prepinac mohl byt a davat jej dopredu by znamenalo tahat po lodi
230V.

To se by se nejak slepily kontakty relatka se mi zase az tak nezda mozne
(tedy tak, ze by se spojily krajni poly, ale nevim zda treba nehrozi
vytazeni oblouku - teoreticky tam muze byt napeti mezi 2x230x1.414V tedy
pres 600V. Asi by to slo resit jeste pouzitim dalsich dvou rele, ktere by
prerusovaly ty privodni vetve.

Nicmene pokud by se delal nejaky elektricky ovladany prepinac primo na to
tak bych byl radeji.

RV