Mereni na bocniku zdroje - finale

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Únor 1 16:50:39 CET 2019

Trochu jsem si s tím hrál, ono se to může ještě někdy hodit a zjistil
jsem, že kubické spline interpolace jdou celkem úspěšně počítat i v
pevné řádové čárce (int32 aritmetika). Docela mě překvapilo jak moc (o
dva řády) se zmenší chyba, pokud se nahradí prostá lineární aproximace
(takové to multiMap()) kubickými splajny (netuším, jak je to správně
česky). Tak jsem to nakonec hodil  na web -
https://kizarm.github.io/math/index.html, bod 1. Místo office je použit
skript v pythonu, je to děláno v prostředí Linuxu, takže na Windows
očekávejte problémy, ale pokud pochopíte princip (a to se myslím dá),
může vám to pomoci třeba někdy v budoucnu. Nebo se to bude hodit někomu
jinému, já podobné problémy také občas řeším, ale zatím většinou
off-line, tedy až v PC z naměřených dat, kde není problém s pamětí nebo
výpočetní "silou".

Mrazík