Home assistant

Zdenek zdej na atlas.cz
Úterý Prosinec 31 20:50:06 CET 2019

Obecně mám obavu, kam nás závislost na čím dál složitější elektronice dovede…

Kolega se nedávno pochlubil příhodou s novým autem. Asi po dvou měsících mu přestal fungovat couvací asistent. Výsledkem čehož si před domem nacouval do svého druhého auta. S předchozím autem bez asistentu se mu to nikdy nepodařilo. V servisu se závada neprojevila, takže nic neopravili. Jemu se závada projevila znovu, hned jak přijel domů ze servisu. Takže celá funkce je k ničemu, protože se na ni nemůže spolehnout.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Marek Sembol
Sent: Tuesday, December 31, 2019 4:34 PM
To: HW-news
Subject: Re: Home assistant

Tak vzhledem k tomu, ze se mi opakovane v zivote stalo, ze jsem musel menit hloupej vypinac za hloupej vypinac (prasklo uvnitr to perko)...

Proste muj nazor je, ze pokazit se muze vse. Takze i vase "hodne zadratovana" chytra domacnost (kazdy vypinac je tazeny do rozvodne skrine, kazde svetlo, zasuvka, .... je tazena tamtez a vse se zajistuje tam a pri nejhorsim "prehodim jistic"... no to prehozeni bude porad ovladat nejake stykace... Urcite jde zvysit spolehlivost, ale porad tam bude moznost.

Takze ja budu zit ve svete, ze pokud dojde k fatalnimu selhani v dobe, kdy jsem na sluzebce, tak si manzelka nebo vymeni vypinac (za svobodna si to delavala), nebo poprosi souseda nebo zavola elektrikare.

Ja nikomu nebudu vnucovat svuj nazor a netrdim, ze je spravny. Proste mne a moji rodine vyhovuje. David se mne (nas) zeptal na prakticke postrehy, tak jsem se podelil s moji zkusenosti. Vy jste se zeptal jak je to s failure-recovery, tak jsem se snazil popsat jak je to u mne. Neni to neprustrelne, beru to jako dan za nejake pohodli navic. Podobne jako s auty - Trabanta taky spravil kdejaky "kovar v dedine", ale ja presto preferuji svoje soucasne auto s tim, ze umim dolit benzin a vodu do ostrikovace.

BR,

Marek