Home assistant

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Prosinec 31 19:06:43 CET 2019

út 31. 12. 2019 v 16:34 odesílatel Marek Sembol <hwm.land na gmail.com> napsal:

> Tak vzhledem k tomu, ze se mi opakovane v zivote stalo, ze jsem musel
> menit hloupej vypinac za hloupej vypinac (prasklo uvnitr to perko)...
> Proste muj nazor je, ze pokazit se muze vse.

To je sice pravda, ale hloupej vypínač vymění i cvičená opice. Když ten
vypínač bude chytrej, potřebuju adresu atd....
když se odporoučí malina, tak bude třeba jí nalejt, správnej konfig....
zvlášť když si to budu stavět doma sám na malině, arduinu a podobných
"hračkách"...

> Takze i vase "hodne zadratovana" chytra domacnost (kazdy vypinac je tazeny
> do rozvodne skrine, kazde svetlo, zasuvka, .... je tazena tamtez a vse se
> zajistuje tam a pri nejhorsim "prehodim jistic"... no to prehozeni bude
> porad ovladat nejake stykace... Urcite jde zvysit spolehlivost, ale porad
> tam bude moznost.
> Takze ja budu zit ve svete, ze pokud dojde k fatalnimu selhani v dobe, kdy
> jsem na sluzebce, tak si manzelka nebo vymeni vypinac (za svobodna si to
> delavala), nebo poprosi souseda nebo zavola elektrikare.

Jak píšu - běžná domácnost není problém, ale když je tam nějaké vlastní
řešení ke všemu s nějak naohýbaným, nebo napsaným sw, nikdo to běžně nedá
dohromady.
Přijede firma, začne se v tom vrtat a v nejlepším případě od toho odjede s
tím, že je to samodoma a že to neznají. V horším případě to rozvrtají...a..

> Ja nikomu nebudu vnucovat svuj nazor a netrdim, ze je spravny. Proste mne
> a moji rodine vyhovuje. David se mne (nas) zeptal na prakticke postrehy,
> tak jsem se podelil s moji zkusenosti. Vy jste se zeptal jak je to s
> failure-recovery, tak jsem se snazil popsat jak je to u mne. Neni to
> neprustrelne, beru to jako dan za nejake pohodli navic. Podobne jako s auty
> - Trabanta taky spravil kdejaky "kovar v dedine", ale ja presto preferuji
> svoje soucasne auto s tim, ze umim dolit benzin a vodu do ostrikovace.

Krásný příklad - auto! Tam když dojde k nějaké závadě, typicky na motoru,
skočí to do nouzového režimu a dojedu. Vždycky jsem dojel i s rozkousanejma
trubičkama v motoru.
Ten systém se snaží obejít ten problém tak, aby to bylo ( omezeně )
použitelné. A vzhledem k tomu , že je vše řádně zdokumentované, v servisu
do dají do původního stavu.
Ta chytrá domácnost by také tak měla fungovat. A měl by i někdo nezávislý
umět vadný díl vyměnit i kdyby šlo o centrální řídicí počítač s programem.
Pokud totiž to domácí řešení je upečené doma na míru a  nestandardně, je
taková instalace opravitelná jen samotným autorem a i to někdy bývá
problém, když si člověk tu dokumentaci neudělá, nedělá zálohy atd...
Vím o čem mluvím, provozoval jsem takovou malou síť , která se stále
rozšiřovala.  Na síti byly resetátory, dálkově ovládané, watchdogy ,
kamery, něco hodně nestandardně používané, protože se staré prvky musely
kombinovat s novými.  Občas člověk něco špatně zdokumentoval, zapsal špatně
adresy. Pak tu síť přebírala jiná společnost a bez člověka, který to
původně stavěl a staral se o to byly úplně mimo.  Běžné věci ano, ale v
některých krabicích byly dodělávané sw , ony resetátory....
Tak toho člověka najali. Jenomže on se jim na to ... ( odešel za lepším )
a byli úplně nahraní.  Celé to pak předělávali, stálo to spousty peněz
navíc.

BR,