Home assistant

josef dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Pondělí Prosinec 30 22:49:29 CET 2019

> Třeba já jsem asi výjimka a jelikož vím, co všechno provider loguje

nejste vyjimkou, pod vsechno co jste napsal bych se podepsal, mam to uplne
stejne.
Povedomi o soukromi v dobe internetu roste..a uz to neni davno tak exoticky
nazor :)
Pokud za sluzbu/produkt nemusite platit, znamena to, vetsinou, ze Vy jste
tim produktem.

> Používá tady někdo na řízení domácnosti home assistant

Mam v podstate veskere osvetleni v byte rizene pres Zigbee, pouzivam branu
Deconz (https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin)  od
Dresden Electronik v Turris Omnia ( navod jsem hodil sem,
https://doc.turris.cz/doc/en/public/deconz_lxc_howto ) , maji otevrene API,
a na tom mam poveseny home assistant (v RPI4 s HDD) ktery pouzivam jen na
nejake pokrocilejsi automatizace.. (napr. aby se mi v noci na chodbe
rozsvecovalo svetlo - ovladane PIR - s nizsi intenzitou nez ve dne,
ovladani kuchynskych svetel z vypinacu v obyvaku atp., tj. nekriticke
veci), taky je celkem fajn jejich mobilni aplikace, velky bonus je, ze to
nepotrebuje zadny "cloud", tj. servery třetích stran..

> Zajímaly by mě zkušenosti s provozem.

* dokud jsem pouzival ten jejich "udelator-instalator" hassio, tak se cas
od casu stavalo ze svetla nereagovala na pokyn od vypinace. Ted po Vanocich
jsem do Raspbianu nainstaloval primo homeassistant v Dockeru v RPI a zatim
vse funguje OK.
* je uzasne mit moznost jednim klikem od dveri bytu / postele / atd. vsude
zhasnout / rozsvitit na obvyklych mistech

kdyztak se ptejte.

JD