linux - cross compile

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Prosinec 28 14:53:57 CET 2019

To je běh na dlouhou trať. V Linuxu existuje mnoho různých cestiček,
které nikam nevedou. Závislosti balíčků byly dost dobře udělány v
projektu Linux from scratch, ale jak je to nyní nevím.
http://www.linuxfromscratch.org/blfs/view/svn/general/mc.html
ukazuje úplně jiné, ale docela bych tomu věřil.
Ovšem další a ne nepodstatný problém je, že to kompilujete křížově a
systém tedy musí sahat na správné hlavičky a používat správné knihovny.
To se dá vyřešit izolováním target systému pomocí chroot, ale je to
docela složitý proces.
Jiná možnost je izolovat target systém pomocí emulace qemu. To je
poměrně prosté třeba -
https://hblok.net/blog/posts/2014/02/06/chroot-to-arm/ . Tohle jsem
zkoušel s obrazem systému pro malinu a fungovalo to, je to ale ukrutně
pomalé, protože se kompletně emuluje ARM na PC. U maliny jsem nakonec
skončil s tím, že připojím USB hard disk a překládám přímo na té malině.
Nejjednodušší a nejspolehlivější. Nicméně to qemu můžete vyzkoušet, za
to nic nedáte.

Mrazík