Porucha TV LG

Jindroush jindroush na seznam.cz
Středa Prosinec 25 11:19:26 CET 2019

Naprosto nechapu lpeni na "lokalnich" vyrobcich, kdyz vsichni vime, ze
jsou to vsechno jen nalepky. Nedokazu si z hlavy vybavit jedineho
lokalniho vyrobce, ktery by byl lokalni vlastnictvim i vyrobou. A navic
mi neni jasne, proc by 'nase' melo byt nejake lepsi.

Co se tyce toho problem s Hyundai, vyresil jsem to nakonec zcasti sam a
zcasti ve spolupraci s velmi vstricnou podporou Synology.
1) DivX avicka. Je tam nejaky licencni problem, takze jsem slysel uz
vicekrat, ze novejsi tv je neumi prehrat. Reseni je vicero: a)
prekodovat, b) nejak donutit DLNA server, at je prekoduje on-fly, c)
kdyz si clovek hrabne do hlavicky avisouboru a zmeni znaky DivX na XVid,
tak to vetsinou vsechny tv prehraji ;-)

2) DLNA. Ta specifikace je pithoma a pokud se sejde rigidni server vs
rigidni prehravac, tak se dost casto nedomluvi. Napr. ten prehravac v
Hyundai rozpoznava typ souboru podle pripony, kterou ale parsuje z
DISPLAY name (coz je zcela spatne a proti specifikaci). Tj. pokud je ve
jmenu filmu jakakoli tecka, hleda hned za ni jmeno pripony a pokud tam
neni znama, vubec dany soubor neukazuje. Nejde s tim nic udelat ze
strany tv, reseni podpory bylo ve stylu "pouzij jiny server nebo si to
cely prejmenuj". Synology ma nastesti (bohuzel skrytou) moznost nastavit
serveru, at tam pro debilni prehravace tu priponu posila.
Druhy problem byl s titulky - tam bohuzel specifikace DLNA zustala
pozadu za pozadavky, takze tam dochazi take k ruznym problemum, kde
nektere tv umi vytahnout soubor titulku primo z metadat filmu, nektere
ovsem chteji, aby soubor s titulky byl videt jako dalsi soubor,
pojmenovany shodne s videosouborem. Tady uz to vyzadovalo vetsi
laborovani s tim, ze jsem si musel delat zaznamy komunikace po siti a
vytahovat z nich ty XML SOAP zpravy DLNA. Ve spolupraci se Synology se
mi pak podarilo nastavit profil DLNA serveru pro tu televizi tak, aby si
navzajem rozumeli. Ale trvam na tom, ze ta televize to ma udelany uplne
blbe. Bohuzel nebylo mozno se dostat k vyvojarum toho DLNA klienta,
protoze jejich podpora me odmitla, ze nejsem jejich zakaznik (tim je
Vestel/Hyundai) a jak jsem jiz zminil, podpora Hyundai v CR jsou pitomci.

Myslim si, ze je to bohuzel obecny problem:
1) Prodejci a vyrobci nam prodavaji kus zeleza se zarukou na funkcnost
zeleza
2) Vubec se s nami nehodlaji bavit na tema pouzitelnosti toho zeleza -
napr. ona DLNA funkcionalita te moji tv neni brana jako neco, co by melo
jakkoli fungovat a vyrobce by mel jakkoli rucit za funkcnost.
3) Funkcnost, udrzitelnost, bezchybnost firmware, ktera je v dnesni dobe
HLAVNI, neni vubec resena.
J.