Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Standa Palas stpalas na volny.cz
Úterý Prosinec 24 02:49:03 CET 2019

Dobrý den

Můžete vyfotit tu zapalovací svíčku? Do plamene jdou dva dráty, nebo
jenom jeden? Jestli jenom jeden, tak to znamená, že ten drát který háže
jiskru slouží zároveň jako ionizační elektroda hlídání plamene.
Využívá se tzv. ionizační efekt, což znamená, že plamen se chová trochu
jako dioda, takže sekvence většinou vypadá asi takhle:
1. odpor svíčky musí být nekonečno.
2. pustím plyn do zapalovací svíčky a zároveň impulsy na primár VN
trafa, na sekundáru trafa, t.j. na svíčce mám jiskru.
3. dojde k zapálení plamene, to znamená, že svíčka začne být proti
kostře částečně vodivá přes plamen, to vyhodnotí elektronika a pustí
plyn do hlavního hořáku.
4. plamen hoří.
5. pokud dojde kdykoliv ke zhasnutí plamene, odpor ionizační svíčky se
zvětší k nekonečnu a odstaví se přívod plynu do hořáku.

Pokud Vám nejdou žádné impulsy na primár trafa, může to být způsobeno i
zkratem, nebo svodem na ionizační elektrodě.
Pozor ještě mne napadlo, že spousta kotlů nezapaluje když jim přehodíte
na vstupu fázi a nulu.
Vykládal mi jednou servisák kotlů jak se několik hodin potýkal s kotlem,
měřil ionizační proud, kontroloval elektroniku a pak když už byl úplně
zoufalý, tak si všimnul, že paní domu když vysávala v kotelně, tak
strčila kotel do zásuvky přes rozdvojku a on si toho v zápalu boje
nevšimnul.
Zkontrolujte si to, jestli to náhodou není nějaká taková blbost.
Odpor sekundáru musí být spíš v řádu kiloohmů.  Primár bude mít nulanula
prd ale sekundár musí mít hodně. Jestli jste ho vytáhnul a má opravdu
jen 0,3 ohmů, tak je vadné, pravděpodobně proražené. Moc bych si s tím
nehrál. Jestli neseženete originál, zavolejte si servis. Je to hlídání
plamene a jestli Vám to nebude fungovat správně, tak budete brzy na Nově.

S.P.